Menu

800 400 500

Moje MND

Přejděte k MND. Pohodlně online.

Vyřešíme za vás jakoukoliv situaci:

  • Změna současného dodavatele
  • Přepsání majitele
  • Připojení nové nemovitosti či odpojené
  • Získáte slevu ve formě snížených měsíčních plateb pro první rok odběru
  • Smlouvu si budete moci v klidu přečíst

Máte rádi osobnější přístup? Jsme tu pro vás.

Volejte zdarma na

800 400 500

od 8 do 22 hodin
každý den

Napište nám e-mailem

mnd@mnd.cz

nebo na korespondenční adresu

MND a.s.
PO BOX č. 11
tř. Těreškovové 2233/28
734 01 Karviná

Navštivte nás v našich

zákaznických centrech

Přechod k nám je jednoduchý v 5 krocích

  1. 1.   Vypracování kalkulace – zdarma a nezávazně

    Nezávaznou kalkulaci můžete jednoduše získat zde nebo na bezplatné zákaznické lince 800 400 500

  2. 2.   Vytvoření nezávazného návrhu smlouvy

    Vezměte si k ruce svoji stávající smlouvu nebo poslední fakturu za energie a pro kontakt s MND využijte jednu z následujících možností:

  3. 3.   Obdržení smluv k podpisu

    Originály dokumentů k podpisu vám pošleme zdarma emailem, poštou či kurýrem.

    V případě změny dodavatele od vás budeme potřebovat vrátit podepsanou Smlouvu a Plnou moc, na základě kterých vyřídíme veškeré papírování za vás tj.:

    • Podáme výpověď u vašeho stávajícího dodavatele – pokud stávající dodavatel výpověď schválí, informujeme vás o tom SMS zprávou. Pokud by nám z nějakého důvodu výpověď zamítl, tak vás budeme kontaktovat telefonicky a společně doplníme potřebné informace. Nejčastěji se jedná o správné datum konce platnosti smlouvy.
    • Komunikujeme s distributorem - pokud jste koupili nemovitost či postavili nový dům a nemáte plynoměr/elektroměr či měřidlo není na vaše jméno, i s tím vám dokážeme pomoci a u distributora vše zajistit.

    Pokud u vás probíhá přepis měřidla, znovupřipojení či připojení nového odběrného místa, k úspěšnému vyřízení vašeho odběru od MND je zapotřebí více dokumentů, o kterých vás budeme informovat.

  4. 4.   Čekání na zahájení odběru od MND

    O celém přechodu k nám vás průběžně informuje prostřednictvím SMS zpráv.

    Svůj přechod zároveň můžete sledovat v rámci zákaznického portálu Moje MND, do kterého získáte při sjednání smlouvy přístup.

  5. 5.   Zahájení odběru

    Před zahájením odběru Vás obvykle 1 – 5 dní předem požádáme o nahlášení stavu plynoměru či elektroměru prostřednictvím SMS zprávy.

    Poštou od nás dostanete dopis s rozpisem zálohových plateb pro následujících 12 měsíců.

  1. Jak uzavřít smlouvu s MND?

    Získat plyn z první ruky je jednoduché.

    Vyberte si pro vás nejpohodlnější způsob získání Plynu z první ruky. Vždy platí, že Plyn z první ruky dodáváme se smlouvou na dobu neurčitou, s možností smlouvu v tříměsíční lhůtě bez skrytých fíglů a sankcí vypovědět. Navíc ještě i 14 dní od zahájení odběru od nás můžete od smlouvy okamžitě odstoupit. Nemusíte se tedy bát využít našeho bezplatného kurýra a podepsat smlouvu s MND na počkání. Vzor smlouvy najdete zde. Pro více informací volejte každý den od 8 do 22 hodin na naši bezplatnou zákaznickou linku 800 400 500.

    Přes internet:

    Vyplňte jednoduchý online formulář. S jeho pomocí jednoduše vytvoříte návrh smlouvy a plnou moc. Dokumenty si pak můžete sami vytisknout, podepsat a poslat nám zpět, nebo k vám zdarma zašleme kurýra.

    Posláním dokumentů:

    Pro získání energií od MND nám také můžete poslat scan či kopii vaší stávající faktury za plyn/elektřinu na e-mail objednavka@mnd.cz, případně poštou na adresu:

    MND a.s.
    PO BOX č.11
    tř. Těreškovové 2233/28
    734 01 Karviná

    Všechny podklady připravíme za vás a poté vám zavoláme, abychom potvrdili správnost údajů a domluvili se s vámi, jakým způsobem si budete přát zaslat smlouvu k náhledu a podpisu.

    Telefonem:

    Připravte si svoji aktuální smlouvu či fakturu za plyn/elektřinu a kontaktujte nás na naší bezplatné zákaznické lince 800 400 500, kde s vámi operátor ochotně vyplní návrh smlouvy, kterou vám pak zašleme poštou či prostřednictvím bezplatného kurýra.

    O průběhu vašeho přechodu k MND vás budeme průběžně informovat formou sms či e-mailu. Váš přechod k MND je možné sledovat také online prostřednictvím zákaznického portálu Moje MND.

  2. Jak pracovat se zákaznickým portálem Moje MND?

    Připravili jsme pro vás zákaznický portál Moje MND, díky kterému budete mít své výdaje za energie pod kontrolou. Do portálu si můžete zadávat pravidelné samoodečty, díky kterým budete moc online sledovat vývoj vaší spotřeby a vyhnete se tak nečekaným nedoplatkům.

    Přímo v portálu je možné:

    • měnit výši záloh,
    • upravovat kontaktní údaje,
    • zjistit, zda máte uhrazené všechny platby,
    • sledovat svůj přechod k MND.

     

    Více o těchto i dalších funkcionalitách portálu naleznete v jednoduchém návodu, který si můžete stáhnout zde.

  3. Jak dobře posoudit nabídku a na co si dát pozor?

    Ať už se teprve chystáte ke změně dodavatele plynu či elektřiny, nebo jste dodavatele již měnili, chtěli bychom vás upozornit na několik obchodních praktik, na které si dát při posuzování nabídek pozor. Zároveň vám můžeme s jistotou slíbit, že pokud byste se rozhodli pro MND, s ničím takovým se u nás nesetkáte.

    Dodatky ke smlouvě

    Nedávno se v médiích objevil případ, kdy se známý dodavatel energií snažil přesvědčit své zákazníky prostřednictvím dodatku ke smlouvě k přechodu na smlouvu na dobu určitou. Součástí tohoto dodatku byly sankce při předčasném vypovězení smlouvy. Toto je samo o sobě poměrně běžná praxe a nelze jí nic vytýkat. Dodatek však nešlo nejen na stránkách dodavatele vůbec najít, zákazník ho obdržel až při uzavírání smlouvy a navíc obsahoval matoucí informace o možnostech vypovězení smlouvy. Informace byly psány tak malým písmem, že porušovaly zásadu poctivosti spotřebitelské smlouvy.

    U nás dbáme na to, aby veškeré smlouvy, dodatky a ceníky byly naprosto transparentní. Přístup k zákazníkovi  se neliší podle toho, jestli je nový nebo stávající, snažíme se být féroví pořád.

    Bonusy

    Další bohužel rozšířenou praktikou spojenou s dodatky je lákání k jejich podpisu pomocí bonusů a slev, kdy firma komunikuje jednorázovou finanční výhodu. Kolik však bude po podpisu zákazník platit či jakou bude mít sankci při vypovězení smlouvy se dozví jen velmi složitě nebo až po nátlaku na danou firmu.

    U nás se s podobnými fígly nesetkáte, v naší nabídce vždy uvádíme, kolik za odebraný plyn zaplatíte. Pokud máme aktuálně lepší nabídku, nabídneme ji všem zákazníkům bez rozdílu.

    Souběh smluv

    Mnoho lidí se v poslední době dostalo do situace, kdy platili zálohy dvěma dodavatelům energií najednou. Říká se tomu tzv. souběh smluv. V praxi by k takové situaci nemělo dojít, ale díky né zrovna seriózním praktikám obchodníků s energiemi se to bohužel někdy stává. Zákazník si buď nepohlídá řádné vypovězení smlouvy u stávajícího dodavatele nebo i při jejím řádném vypovězení ve smluvně stanovené lhůtě to jeho dodavatel v rámci konkurenčního boje ignoruje.

    MND má seznam takovýchto dodavatelů a pokud jste u některého z nich, tak ani od něj se nemusíte bát odejít. Jejich praktiky totiž známe a na jejich fígle Vás upozorníme. Výše uvedená situace vám tedy u nás nehrozí.

    NE podomnímu prodeji

    MND podomní prodej nevyužívá. Nezřídka se však dostáváme do situace, kdy nám naši zákazníci s překvapením volají s informací, že se s „naším“ podomním prodejcem setkali. Jedná se bohužel o parazitování na našem dobrém jméně a zneužívání naší nabídky. V případě, že byste se s takovým podomním prodejcem setkali, neváhejte nás prosím kontaktovat na bezplatné zákaznické lince 800 400 500.

    Proč podomní prodej nevyužíváme?

    Podomní prodej je často založen na překrucování informací a nátlakových praktikách. Nejčastější fígl podomních prodejců spočívá ve vydávání se za někoho jiného. Někdy dokonce i na slibu, že zákazník zůstane u stávajícího „poskytovatele“ služeb. V tomto termínu je ovšem skryt háček, kdy prodejce záměrně mate zákazníka záměnou distributora a obchodníka. Praktiky podomních prodejců jdou dokonce tak daleko, že jsou hlášeny případy, kdy pod záminkou kontroly plynoměru/elektroměru byla zákazníkem nevědomky podepsána nová smlouva na dodávku plynu/elektřiny. 

  4. Proč je výhodné zvolit smlouvu bez závazků?

    Mnoho zákazníků, kteří se rozhodují pro změnu dodavatele se ptá, zda u smlouvy na dodávky plynu zvolit dobu určitou či neurčitou, tedy zda se smluvně uvázat na delší období, nebo si ponechat svobodu kdykoliv odejít. V MND jsme přesvědčeni, že smlouva bez závazků, která neobsahuje pěněžité sankce, je pro zákazníka vždy výhodnější.

    Při porovnávání ceny MND s konkurencí doporučujeme vždy zkontrolovat, jestli vás daná smlouva neuváže na dlouhé období, zda je jednoduše vypověditelná a zda s výpovědí nesouvisí i další poplatky či sankce.

    Doporučujeme také dát si pozor na různé dodatky ke smlouvě, které vás pod příslibem krátkodobého finančního bonusu či slevy smluvně uvážou na dobu určitou. Pokud jste u současného dodavatele vázáni smlouvou na dobu určitou, pohlídejte si také, aby nedošlo k jejímu automatickému prodloužení. Většinou máte právo ve stanovené lhůtě před vypršením smlouvy oznámit její zrušení, ale datum vypršení je často počítáno již od podpisu smlouvy, nikoliv od momentu zahájení dodávky. Zároveň si dejte pozor na nabídky, které vás smluvně uvážou na delší období, ale cenu vám nezafixují, tudíž vám s cenou mohou v průběhu trvání smlouvy hýbat.

  5. Kolik mě bude stát přechod k MND?

    Za přechod neúčtujeme žádné poplatky. Veškeré papírování vyřídíme zdarma za vás.

  6. Jak dlouho bude trvat můj přechod k MND?

    Záleží na typu smlouvy, kterou máte uzavřenou s vaším současným dodavatelem. Pokud máte:

    • smlouvu na dobu neurčitou, obvyklá výpovědní lhůta trvá 3 měsíce,
    • smlouvu na dobu určitou s fixací např. na rok, budete muset vydržet u stávajícího dodavatele do konce její platnosti nebo uhradit případnou sankci dodavateli za předčasné ukončení smlouvy.

     

    Pokud máte smlouvu na dobu určitou, i přesto si můžete s MND uzavřít smlouvu. My vám pohlídáme včasné vypovězení původní smlouvy, aby nedošlo k jejímu případnému prodloužení tzv. prolongaci.

    Celý přechod tak zařídíme zdarma za vás.

  7. Jak mohu změnit způsob platby a vracení přeplatků?

    Společnost MND nabízí svým klientům několik možností platby energií, mezi které patří následující: inkasní platba z bankovního účtu, sdružené inkaso SIPO, trvalý příkaz k úhradě z bankovního účtu nebo složenka.

    Pro změnu způsobu platby záloh:

     

    Pokud si přejete změnit bankovní účet pro zasílání přeplatků, pak opět využijte některou z výše uvedených možností.

     

  8. Jak mohu změnit zálohové platby?

    Výše zálohové platby se odvíjí od ročního spotřebovaného množství plynu/elektřiny. Toto množství lze zjistit z poslední faktury za celý uplynulý rok.

    Upozornění: V případě úhrady zálohové platby pomocí trvalého příkazu v bance nebo inkasní platbou je nutné upravit bankovní příkazy tak, aby jejich aktuální výše odpovídala změněné zálohové platbě.

    Pro změnu výše zálohové platby:

     

    Sdělte nám vždy vaše jméno a příjmení s číslem smlouvy, na které si přejete provést změnu.

  9. Jak mohu změnit své osobní údaje?

    Pokud dojde ke změně některých z vašich osobních údajů (příjmení, trvalé bydliště, korespondenční adresa, telefon, email, jiné), pak tuto změnu nám můžete nahlásit prostřednictvím:

  10. Jak se dozvím, kdy a komu mám platit?

    O průběhu změny dodavatele vás budeme informovat prostřednictvím sms zprávy a e-mailu. Celý přechod k MND můžete sledovat i online prostřednictvím zákaznického portálu Moje MND.

    Před vlastním začátkem odběru od nás obdržíte uvítací dopis, ve kterém naleznete všechny potřebné informace k zálohovým platbám.

  11. Kdo provádí odečty a kdy obdržím vyúčtování?

    I po změně dodavatele provádí odečty odběrného místa stejný Provozovatel distribuční soustavy (distributor), proto se nemění ani termíny odečtů. Vyúčtování spotřeby budete tedy dostávat ve stejném termínu jako u předchozího dodavatele.

  12. Chtěl bych platit inkasem, jak na to?

    Abychom mohli inkasovat platby z vašeho bankovního účtu, je na začátku nutné navštívit vaši banku a tam zařídit souhlas s inkasováním na náš bankovní účet. Bez tohoto souhlasu není možné platbu inkasem realizovat.

    Upozorňujeme, abyste nepoužívali žádné variabilní a specifické symboly a na účtu měli vždy dostatek finančních prostředků.

  13. Kdy dostanu konečné vyúčtování od předchozího dodavatele?

    Konečné vyúčtování od vašeho předchozího dodavatele byste měli obdržet nejpozději do jednoho měsíce od data změny dodavatele.


    Doporučujeme:

    Při změně dodavatele provádí distributor odečet stavů měřidla pro vystavení konečné faktury obvykle tzv. odhadem. Odhad nemusí vždy odpovídat skutečnosti, proto doporučujeme k datu převedení provést samoodečet měřidla.

    Tento stav můžete nahlásit:

    K nahlášení distributorovi by mělo dojít maximálně 5 dní od data změny dodavatele.

  14. Nebude se odpojovat stávající plynoměr/elektroměr?

    Měřidlo (plynoměr/elektroměr) je majetkem distributora. Při změně dodavatele k odmontování měřidla nedochází, jedná se čistě o administrativní záležitost.

  15. Kdy budeme dostávat od MND vyúčtování dodávek plynu/elektřiny?

    Roční vyúčtování obdržíte v podobném termínu jako doposud. Odečet provádí Provozovatel distribuční soustavy (distributor). Jeho odečtové trasy se při změně dodavatele nezmění.

  16. Co mám dělat, když mám poruchu na plynoměru/elektroměru?

    Volejte pohotovostní linku příslušného provozovatele distribuční soustavy (PDS).

    V případě poruchy na plynoměru volejte na telefonní číslo 1239.

    U poruchy elektroměru je zapotřebí kontaktovat distributora v dané oblasti, kde se vaše odběrné místo nachází:

    • distribuce ČEZ - 840 850 860
    • distribuce E.ON - 800 22 55 77
    • distribuce PRE - 1236

     

  17. Jak mohu provést samoodečet plynoměru/elektroměru?

    Společnost MND vám nabízí možnost zadávání kontrolních samoodečtů do distribuční sítě. Tento samoodečet je zapotřebí zaslat vždy na                         e-mail mnd@mnd.cz nebo ho můžete vložit online do zákaznického portálu Moje MND.

    Zpráva musí obsahovat tyto informace:

    • příjmení a jméno zákazníka,
    • číslo odběrného místa (EIC kód), popř. číslo vaší smlouvy,
    • stav plynoměru (v m3).

     

    Upozornění pro nové zákazníky - abychom vám vyúčtovali skutečnou spotřebu plynu/elektřiny, je nutné nám oznámit váš samoodečet při zahájení odběru plynu/elektřiny od MND na e-mail mnd@mnd.cz. Samoodečet nám zašlete v rozmezí 5 pracovních dní před a 5 pracovních dnů po datu zahájení odběru od MND. Pokud se tak nestane, pak očekávejte, že v konečné faktuře od původního dodavatele a v první faktuře od MND bude váš počáteční stav stanoven odhadem distribuční společnosti a nebude tedy tak přesný.

  18. Když s vámi uzavřu smlouvu, nebudu po dobu přechodu k vám bez plynu/elektřiny?

    Veškeré papírování a přechod k nám zařídíme za vás. Zajistíme tím plynulé navázání dodávek plynu/elektřiny.

  19. Jaké je složení ceny plynu?

    Cena plynu se pro domácnosti s odběrem do 63 MWh skládá z následujících částí:

    A) obchodní část, která je obsažena v ceníku MND, tvoří 70 % z celkové částky za plyn a má tyto části:

    • jednotkovou cenu za komoditu v Kč/MWh
    • stálou měsíční platbu v Kč/měsíc


    B) regulovaná část, kterou MND nemůže nijak ovlivnit a je stanovena pro každý rok Energetickým regulačním úřadem (dále jen ERÚ) za regulované služby distributora plynu, tvoří 30 % z celkové částky za plyn a má tyto části:

    • jednotkovou cenu za komoditu v Kč/MWh
    • stálou měsíční platbu v Kč/měsíc

     

    Aktuální výši regulované složky ceny plynu naleznete na webových stránkách Energetického regulačního úřadu.

    Celkovou výši ceny včetně DPH najdete v příloze našeho ceníku. Cena plynu se pro vás přestupem k MND mění pouze v části obchodní, ostatní platby a daně jsou stejné jako doposud.

    Cena pro domácnosti s odběrem nad 63 MWh neobsahuje měsíční platby, ale tzv. platby kapacitní, které jsou vypočteny u MND převodem na odebrané MWh.

  20. Jaké je složení ceny elektřiny?

    Cena elektřiny vychází z distribuční sazby, kterou v současné době máte vyjednanou s Provozovatelem distribuční soustavy (distributorem).

    Dle distribuční sazby může docházet pouze k odběru elektřiny ve vysokém tarifu (VT) nebo i nízkém tarifu (NT).

    A) obchodní část, která je obsažena v ceníku MND a.s., tvoří 20 % z celkové částky za elektřinu a má tyto části:

    • jednotkovou cenu vysokého tarifu (VT) za komoditu v Kč/MWh,
    • jednotkovou cenu nízkého tarifu (NT) za komoditu v Kč/MWh,
    • stálou měsíční platbu v Kč/měsíc.


    B) Regulovaná část, kterou MND nemůže nijak ovlivnit a je stanovena pro každý rok Energetickým regulačním úřadem (dále jen ERÚ) za regulované služby distributora elektřiny, tvoří 80 % z celkové částky za elektřinu a má tyto části:

    • jednotkovou cenu vysokého tarifu (VT) za komoditu v Kč/MWh,
    • jednotkovou cenu nízkého tarifu (NT) za komoditu v Kč/MWh,
    • měsíční platbu za rezervaný příkon (jistič),
    • ostatní služby a daně.

     

    Aktuální výši regulované složky ceny plynu naleznete na webových stránkách Energetického regulačního úřadu.

    Celkovou výši ceny včetně DPH najdete v příloze našeho ceníku. Cena elektřiny se pro vás přestupem k MND mění pouze v části obchodní, ostatní platby a daně jsou stejné jako doposud.

     

  21. Jak vysoká je daň z elektřiny?

    Daň z elektřiny ve výši 28,30 Kč/MWh je uplatňována na veškerou vyrobenou elektřinu s výjimkou elektřiny pocházející z obnovitelných zdrojů energie.

    Na straně spotřeby je od daně osvobozena elektřina používaná v některých energeticky náročných odvětvích (např. elektrolytické nebo metalurgické procesy, trakční doprava, spotřeba elektřiny pro výrobu elektřiny nebo kombinovanou výrobu elektřiny a tepla a další).

    Daň z elektřiny je obdobně jako daň z přidané hodnoty hrazena za finální produkt, tj. konečnými odběrateli.

  22. Jaké jsou regulované ceny plynu a elektřiny pro rok 2017?

  23. Jaká bude po změně dodavatele elektřiny má distribuční sazba?

    Pokud při změně dodavatele elektřiny výslovně nepožádáte provozovatele distribuční soustavy (distributora) o změnu technických parametrů připojení k elektrizační soustavě, není pro změnu sazby důvod a nadále vám bude platit vaše stávajícíc distribuční sazba.

     

  24. Jaké jsou podmínky pro přiznání distribuční sazby? Kde je zjistím?

    Podmínky pro přiznání jednotlivých distribučních sazeb stanovuje cenové rozhodnutí Energetického regulačního úřadu. V zásadě platí, že každému odběrateli z kategorie domácností může být přiznána jednotarifní sazba pro standardní spotřebu (D01d nebo D02d) nebo dvoutarifní sazba D61d pro víkendový režim. Identicky pak pro podnikatelský maloodběr může být přiznána jednotarifní sazba pro standardní spotřebu (C01d, C02d nebo C03d).

    Kromě výše uvedených sazeb má dále odběratel, který se rozhodne pro využití elektřiny k vytápění domácnosti nebo ohřev teplé užitkové vody, možnost využít některé z dvoutarifních sazeb, a to za předpokladu, že splní určité doplňující podmínky, mezi něž patří:

    • řádná instalace daného typu topného spotřebiče,
    • zajištění blokování tohoto spotřebiče v době platnosti vysokého tarifu (s výjimkou sazeb C25d a D25d, určených pro akumulační ohřev teplé užitkové vody),
    • dodržení určitého minimálního podílu příkonu topných spotřebičů (topení, bojleru atd.) na celkovém instalovaném příkonu v odběrném místě,
    • prokázáním, že tepelný výkon instalovaných spotřebičů odpovídá tepelným ztrátám objektu (konkrétní údaje o minimálním podílu příkonu jednotlivých spotřebičů na celkovém instalovaném příkonu jsou stanoveny ve výše uvedeném cenovém rozhodnutí),
    • zajištění samostatně měřeného přívodu u sazeb určených pro tepelná čerpadla v podnikatelském maloodběru (C55d a C56d).

     

    Informace lze také získat od jednotlivých distribučních společností, které jsou odpovědné za přiznání konkrétní distribuční sazby na základě údajů o charakteru spotřebičů poskytnutých ze strany odběratele.

  25. Kdo provádí výměnu elektroměru a jeho zaplombování?

    Distributoři (ČEZ, E.ON, PRE), kteří jsou majiteli elektroměru.

  26. Kdo se bude starat o plynoměr/elektroměr, když změním dodavatele?

    Změna dodavatele je pouze administrativní záležitost. Distributor zůstává stejný, nemění se. Proto nadále bude odpovědný za odečty spotřeby a spravování plynoměru/elektroměru.

  27. Je možné změnit časy spínání HDO?

    Spínání časů pro VT a NT změnit nelze. Elektroměr, včetně zařízení HDO, je majetkem distribuce. Tyto časy se ani po změně dodavatele nemění.

  28. Jaké jsou časy spínání nízkého tarifu u elektřiny?

    HDO je systém hromadného dálkového ovládání, prostřednictvím kterého je v průběhu dne u odběratelů dálkově přepínán nízký a vysoký tarif a současně ovládány některé spotřebiče. Cena elektřiny v době platnosti nízkého tarifu je pro zákazníka levnější. V době platnosti nízkého tarifu se u zákazníka spínají zařízení sloužící k vytápění objektů nebo k ohřevu teplé vody.

    Časy spínání nízkého tarifu jsou k dispozici na internetových stránkách příslušných provozovatelů distribučních soustav, a dále se o nich zákazník může informovat na telefonických informačních linkách nebo v zákaznických centrech. Tyto časy mohou být ze strany distributora měněny. Jakákoliv změna však musí být zveřejněna minimálně s týdenním předstihem.

  29. Jak mohu reklamovat fakturu?

    V případě reklamace vašeho vyúčtování nám vyplňte formulář Reklamace v sekci Dokumentů ke stažení a pošlete ho na e-mail: reklamace@mnd.cz.

    Zpráva by měla obsahovat tyto informace:

    • Příjmení a jméno zákazníka
    • Kontaktní údaje (telefon, e-mail, adresa)
    • Číslo odběrného místa (EIC Kód, číslo smlouvy)
    • Popis reklamované události.
  30. Jak ukončit smlouvu u MND?

    Ukončení smlouvy u MND podáte Žádostí o ukončení smlouvy, kterou najdete v dokumentech ke stažení. Po jejím přijetí bude Smlouva o sdružených službách dodávky zemního plynu/elektřiny ukončena a následně zpracována ukončovací faktura od MND.

Přejít k MND online | Kontaktní místa