Menu

800 400 500

Moje MND

Nastavení a změna zálohových plateb za energie

Změna výše zálohové platby

Výše zálohové platby se odvíjí hlavně od vaší roční spotřeby plynu nebo elektřiny. Toto množství uvádíme na vyúčtování. V případě úhrady zálohové platby pomocí trvalého příkazu v bance je nutné bankovní příkaz upravit tak, aby jeho aktuální výše odpovídala změněné zálohové platbě. Při platbě SIPO či inkasem vám změnu záloh sami zařídíme.

Pokud se rozhodnete změnit výši zálohové platby, úhrady nedoplatků i zúčtování přeplatků, můžete využít:

  • portál Moje MND,

  • zaslání požadavku na e-mail mnd@mnd.cz,

  • každý den od 8 do 20 hod. na bezplatné zákaznické lince 800 400 500

Při provádění změny potřebujeme znát vaše jméno, příjmení a číslo smlouvy či zákaznické číslo (naleznete ho na faktuře nebo rozpisu záloh), na kterém si přejete změnu provést. Změnit můžete také frekvenci zálohových plateb a způsob nakládání s přeplatky a nedoplatky (např. si můžete stanovit, od jaké výše vám máme přeplatky či nedoplatky zasílat).

 

Jak zjistím, zda mám uhrazené zálohy?

Uhrazené zálohy si můžete zkontrolovat na portálu Moje MND. Platbu záloh vám každý den od 8 do 20 hod. ověří i bezplatná zákaznická linka 800 400 500. Případně se můžete osobně zastavit v některém z našich zákaznických center, kde se na to společně podíváme.

 

Do kdy je možné změnit výši záloh u zákazníků, kteří hradí přes SIPO?


Zálohy na následující měsíc můžete měnit do 25. dne probíhajícího měsíce. Pokud tento den vychází na víkend či svátek, je nutno provést změnu nejpozději poslední předcházející pracovní den.

Příklad:

  • 17. 4. 2019 můžete ještě změnit zálohy na květen 2019, ale po 25. 4. 2019 budete moct změnit zálohy nejdříve na červen.

 

Podle čeho mi MND stanovuje výši záloh?

V MND nám záleží na tom, aby nastavení vašich záloh bylo optimální. Nemáte pak důvod se obávat vysokého nedoplatku ani vám nehrozí, že si energie budete nadbytečně přeplácet. 

Výši zálohových plateb stanovujeme dle vaší roční spotřeby a předpokládaných cen energií (obchodních i regulovaných) v následujícím zúčtovacím období. Během ročního zúčtovacího období pak platíte 12 stejných záloh bez ohledu na vaši skutečnou spotřebu v jednotlivých měsících.

 

Měli jste na faktuře přeplatek, ale my vám zvyšujeme zálohy?

Vaše zálohy převyšovaly náklady na vaši spotřebu, ale příští vyúčtování by s velkou pravděpodobností již skončilo nedoplatkem, protože:

  • meziročně došlo nebo má dojít ke zvýšení obchodních či regulovaných cen energií

nebo

  • máte v ruce naše vyúčtování za méně než 12 měsíců odběru od MND a v tomto vyúčtování není zahrnuto období vyšší spotřeby, a tedy i vyšších nákladů za energie, tj. období topné sezóny.

 

Měli jste na faktuře nedoplatek, ale my vám zálohy snižujeme?

Vaše zálohy nepokryly náklady na vaši spotřebu, ale vaše příští vyúčtování by pravděpodobně skončilo přeplatkem, protože:

  • meziročně došlo nebo má dojít ke snížení obchodních či regulovaných cen energií, popř. jste si aktivovali některý z našich výhodných dodatkových balíčků (např. Ceník 2021)

nebo

  • vyúčtování jste obdrželi po pár měsících odběru od MND, a tudíž jste stihli zaplatit jen několik málo záloh, ale odběr probíhal zejména v období topné sezóny s nejvyšší spotřebou.

Pomohl vám tento článek?

Napište nám prosím, pokud vám nějaká informace v článku chybí. Na základě vašeho podnětu můžeme pomoci dalším zákazníkům.

Svoje konkrétní dotazy k našim produktům a službám však prosím pište na mnd@mnd.cz nebo volejte 800 400 500. Vašemu požadavku se tak můžeme věnovat dříve.

Děkujeme za vaši odpověď



Nenašli jste odpověď?

Pokud jste nenašli odpověď na svůj dotaz, neváhejte nás kontaktovat.
Volejte zdarma 800 400 500 nebo pište na adresu mnd@mnd.cz.