Menu

800 400 500

Moje MND

Nejčastější dotazy k platbám za energie

Jaké způsoby úhrady záloh za energie jsou možné?

Způsob úhrady necháváme na každém zákazníkovi. Zvolit si můžete z několika možností:

  1. Inkaso - je nejjednodušší a nejspolehlivější způsob platby za energie. Nemusíte nikam chodit, inkaso můžete z pohodlí domova povolit ve svém internetovém bankovnictví. Díky inkasu se nemusíte zabývat ani placením případných nedoplatků a veškeré přeplatky vám bez zbytečného odkladu poukážeme na váš účet.

    Nastavíte pouze číslo bankovního účtu, výši limitu a datum prvního inkasa. Číslo účtu, pro který má být inkaso povoleno, je 107-3954680207/0100, limit doporučujeme nastavit vyšší než ve výši záloh, aby o něj mohlo být požádáno i v případě nedoplatku. Nepoužívejte prosím žádné variabilní ani specifické symboly.

  2. SIPO - jde o způsob pravidelné platby poskytovaný Českou poštou. V případě plateb SIPO vám odpadá starost s platbami záloh i se změnami jejich výše. Případné nedoplatky je potřeba poukazovat samostatně, např. bankovním převodem pomocí QR kódu, který již standardně uvádíme na všech fakturách. Pokud máte zvolenu platbu SIPO, ale nemáme číslo vašeho bankovního účtu, přeplatky vám poukážeme složenkou (poštovní poukázkou typu B). Spojení SIPO neumožňuje platby určené zákazníkům přijímat. Tip: Rádi vám přeplatek poukážeme na váš bankovní účet! Přeplatek tak budete mít k dispozici rychleji a nemusíte chodit na poštu. Stačí, když nám sdělíte číslo svého bankovního účtu.

  3. Trvalý platební příkaz – platbu záloh můžete zadat jednoduše ve svém internetovém či mobilním bankovnictví nebo v pobočce své banky. V případě trvalého příkazu se o jednotlivé platby v průběhu zúčtovacího období dále nemusíte starat, stačí pouze zadat částku, termín splatnosti a frekvenci plateb. Je ale důležité hlídat si změny výše zálohových plateb a hrazení případných nedoplatků. Nový rozpis záloh obdržíte vždy společně s řádným vyúčtováním. Případné přeplatky vám automaticky (pokud nemáte zvoleno jinak) převedeme na účet, z něhož nám zálohy posíláte.

  4. Jednorázový platební příkaz – pro úhradu plateb záloh či nedoplatků můžete využít platbu pomocí QR kódu, který je uveden na rozpisu záloh (pro zálohy) či na první straně faktury (v případě nedoplatku). Platbu doporučujeme zaslat alespoň 2 dny před splatností, aby byla včas připsána na náš účet.

  5. Terminál Sazky - pro úhradu plateb (záloh či nedoplatků) na terminálech Sazka můžete rovněž využít QR kód či Sazka kód, který je uveden na rozpisu záloh (pro zálohy) či na první straně faktury (v případě nedoplatku). Poplatek za tuto platbu je 15 Kč.

  6. Složenka  údaje potřebné k platbě přes složenku si musíte vyplnit sami. Dále je její nevýhodou i cena platby a nutnost zajít osobně do pobočky České pošty.

 

Kdy mi přijde vyúčtování (faktura)?

Faktura se vystavuje na základě odečtu stavu elektroměru/plynoměru příslušným distributorem zpravidla jednou ročně. Distributor údaj o stavu předá dodavateli a ten následně vystaví pravidelnou fakturu. Termíny jsou různé, podle období odečtu distributora na vašem území, a nemění se při změně dodavatele. Informaci o termínu ročního vyúčtování vám rádi sdělíme na naší zákaznické lince.

 

Jak se dozvím, kdy a komu mám platit?

Před vlastním začátkem odběru od nás obdržíte uvítací dopis spolu s rozpisem zálohových plateb, ve kterém naleznete všechny potřebné informace.

 

Kolik budu platit při nulové spotřebě?

I při nulové spotřebě platíte tzv. měsíční platby – jde o náklady spojené s dodávkou elektřiny / zemního plynu, jejichž výši naleznete v našem ceníku pro plyn a elektřinu.  

 

Pomohl vám tento článek?

Dejte nám prosím vědět. Zpětná vazba je pro nás důležitá.
Na základě vaší odpovědi můžeme pomoci dalším zákazníkům.

Děkujeme za vaši odpověď.

Budeme rádi, když popíšete, jaká informace vám v článku chybí.


Nenašli jste odpověď?

Pokud jste nenašli odpověď na svůj dotaz, neváhejte nás kontaktovat.
Volejte zdarma 800 400 500 nebo pište na adresu mnd@mnd.cz.