Menu

800 400 500

Moje MND

Jak jednoduše na samoodečet elektřiny?

Samoodečet z vašeho elektroměru je jednoduchý způsob, jak mít svou spotřebu pod kontrolou. Získáte tak aktuální přehled o tom, kolik energie spotřebováváte, a to vám pomůže efektivněji spravovat své výdaje. Samoodečty jsou rovněž užitečné při změně cen nebo ceníku během zúčtovacího období, což vám umožní přesněji rozdělit náklady podle příslušných cen. 

 

Jak můžete provést samoodečet? 

  1. Jednoduše online prostřednictvím našeho zákaznického portálu Moje MND

Jak na samoodečet elektřiny v Moje MND? 

Doporučujeme zadávání samoodečtů přes portál, je rychlejší a o stavu jeho zpracování máte lepší přehled. 
  1. Samoodečty můžete také zaslat na e-mail odecet@mnd.cz nebo nahlásit na naší bezplatné zákaznické lince 800 400 500 (každý den od 8 do 20 hod.), případně osobně v našemzákaznickém centru v Praze nebo Hodoníně.  

Jaké údaje budete k zadání samoodečtu potřebovat?  

  • Stav(y) elektroměru (bez číslic za desetinnou čárkou a bez případných nul na začátku). 

  • Číslo elektroměru – zadáváte pouze poprvé nebo po výměně měřidla.  

  • EAN a číslo smlouvy – je potřeba, pouze pokud zadáváte samoodečet e-mailem (údaje naleznete v portálu Moje MND v záložce Odběrná místa v části Smlouva a ceník a dále také na smlouvě nebo vyúčtování). 

Pozn.: V případě výměny elektroměru není možné na portálu Moje MND zadat jeho nové číslo, to se vám zobrazí automaticky až po vyúčtování odběrného místa. Před vystavením vyúčtování je potřeba nové číslo měřidla nejprve nahlásit na naši zákaznickou linku. 

 

Elektroměr 

Příklady elektroměrů s rozmístěním potřebných údajů k zadávání samoodečtů  

Jak se orientovat na digitálním elektroměru v Moje MND? 

Pozn.: U elektroměru rozlišujeme stav měřidla ve vysokém tarifu (VT, T1, 1.8.2) a v nízkém tarifu (NT, T2, 1.8.3). Dvoutarifní odběr elektřiny mají domácnosti, které využívají elektřinu na ohřev vody, topení nebo na jiné energeticky náročné účely. U novějších (digitálních) elektroměrů vždy problikává stav T1 i T2. U domácností s jednotarifní sazbou ale bude stav T2 vždy nulový. Pokud máte pochybnosti ohledně toho, jaký typ elektroměru máte, obraťte se na nás, rádi vám poskytneme potřebné informace. 

 

Jaký zvolit důvod odečtu?  

Při zadávání na portálu Moje MND se vám zobrazí nabídka jednotlivých typů odečtu.  

Navigace samoodečtu elektřiny v Moje MND 

  • Mimořádné vyúčtování – použijte v případě, že u vás došlo k přestěhování, prodeji dané nemovitosti nebo ke změně nájemníků. Tato služba může být provozovatelem distribuční soustavy (PDS) zpoplatněna. 

  • Zahájení/ukončení odběru – použijte při zadávání samoodečtu při zahájení nebo ukončení dodávky energií od nás.  

  • Průběžný stav do vyúčtování - použijte, pokud chcete mít správně zohledněnou spotřebu ve vyúčtování. Doporučujeme především při změně ceny. Tento odečet schvaluje provozovatel distribuční soustavy (PDS) a po schválení odečet uvidíte v řádném vyúčtování. Pokud tento odečet uvedete chybně a (PDS) ho následně schválí, nemůžeme již tento stav později opravit a spotřeba vám může být chybně vyúčtována. 

  • Budík – přístupná volba pouze v portálu Moje MND, poskytne vám přehled nejen o spotřebě, ale také o optimálním nastavení vašich zálohových plateb. Odečet nebude zaznamenán v řádném ročním vyúčtování.  

  • Vystavení informace o spotřebě (požadavek stanovený vyhláškou, dodavatel má povinnost na podnět zákazníka informaci vystavit ve stanovených lhůtách). Tuto volbu můžete použít, pokud žádáte o informace o spotřebě elektřiny. Odečet nám zadejte s minimálním odstupem tří měsíců na portálu Moje MND. Po akceptaci odečtu provozovatelem distribuční soustavy vám zpravidla do 5 dnů vystavíme dokument s přehledem spotřeby a tento odečet bude dále také evidován v řádném ročním vyúčtování. 

Pozn.: Pokud jste stav elektroměru hlásili přímo PDS, není potřeba samoodečet hlásit i nám. Od PDS jej automaticky obdržíme a zohledníme (např. při ukončení odběru od původního dodavatele).  

 

Jaké stavy mohou být na portále Moje MND zobrazeny?  

Po zadání na portálu Moje MND se u samoodečtu zobrazí jeho stav.  

Přehled histroie všech odečtů elektroměru 

  • Vyfakturovaný – odečet zohledněný v již vystaveném vyúčtování. 

  • Čeká na fakturaci – odečet zohledníme v následujícím vyúčtování. 

  • Evidenční – odečet pouze pro vaši evidenci, který nebude zohledněn ve vyúčtování (při zadání samoodečtu s volbou Budík). 

  • Zamítnuto – samoodečet zaslaný provozovateli distribuční soustavy, který jím byl ale zamítnut (např. stav odečtu je nižší než poslední odečet evidovaný u PDS, odečet je neúměrný spotřebě, odečet v daném období provedl přímo PDS). 

  • Nevalidní odečet – chybný odečet převedený z dřívější verze portálu Moje MND (ponechán pouze pro vaši evidenci). 


Související pojmy: 

Vysoký a nízký tarif (označení T1/T2, případně 1.8.2/1.8.3) – blíže o tématu Změny distribuční sazby a jističe (mnd.cz) 

Provozovatel distribuční soustavy (PDS neboli distributor) – více informací Hlášení poruch / Distributor (mnd.cz) 


Články s podobnou tématikou

Pomohl vám tento článek?

Napište nám prosím, pokud vám nějaká informace v článku chybí. Na základě vašeho podnětu můžeme pomoci dalším zákazníkům.

Svoje konkrétní dotazy k našim produktům a službám však prosím pište na mnd@mnd.cz nebo volejte 800 400 500. Vašemu požadavku se tak můžeme věnovat dříve.

Děkujeme za vaši odpověď



Nenašli jste odpověď?

Pokud jste nenašli odpověď na svůj dotaz, neváhejte nás kontaktovat.
Volejte zdarma 800 400 500 nebo pište na adresu mnd@mnd.cz.