Menu

800 400 500

Moje MND

Jak jednoduše na samoodečet elektřiny?

Samoodečet z vašeho elektroměru je jednoduchý způsob, jak mít svou spotřebu pod kontrolou. Získáte tak aktuální přehled o tom, kolik energie spotřebováváte, a to vám pomůže efektivněji spravovat své výdaje. Samoodečty jsou rovněž užitečné při změně cen nebo ceníku během zúčtovacího období, což vám umožní přesněji rozdělit náklady podle příslušných cen. 

 

Jak můžete provést samoodečet? 

  1. Jednoduše online prostřednictvím našeho zákaznického portálu Moje MND

Jak na samoodečet elektřiny v Moje MND? 

Doporučujeme zadávání samoodečtů přes portál, je rychlejší a o stavu jeho zpracování máte lepší přehled. 
  1. Samoodečty můžete také zaslat na e-mail odecet@mnd.cz nebo nahlásit na naší bezplatné zákaznické lince 800 400 500 (každý den od 8 do 20 hod.), případně osobně v našemzákaznickém centru v Praze nebo Hodoníně.  

Jaké údaje budete k zadání samoodečtu potřebovat?  

  • Stav(y) elektroměru (bez číslic za desetinnou čárkou a bez případných nul na začátku). 

  • Číslo elektroměru – zadáváte pouze poprvé nebo po výměně měřidla.  

  • EAN a číslo smlouvy – je potřeba, pouze pokud zadáváte samoodečet e-mailem (údaje naleznete v portálu Moje MND v záložce Odběrná místa v části Smlouva a ceník a dále také na smlouvě nebo vyúčtování). 

Pozn.: V případě výměny elektroměru není možné na portálu Moje MND zadat jeho nové číslo, to se vám zobrazí automaticky až po vyúčtování odběrného místa. Před vystavením vyúčtování je potřeba nové číslo měřidla nejprve nahlásit na naši zákaznickou linku. 

 

Elektroměr 

Příklady elektroměrů s rozmístěním potřebných údajů k zadávání samoodečtů  

Jak se orientovat na digitálním elektroměru v Moje MND? 

Pozn.: U elektroměru rozlišujeme stav měřidla ve vysokém tarifu (VT, T1, 1.8.2) a v nízkém tarifu (NT, T2, 1.8.3). Dvoutarifní odběr elektřiny mají domácnosti, které využívají elektřinu na ohřev vody, topení nebo na jiné energeticky náročné účely. U novějších (digitálních) elektroměrů vždy problikává stav T1 i T2. U domácností s jednotarifní sazbou ale bude stav T2 vždy nulový. Pokud máte pochybnosti ohledně toho, jaký typ elektroměru máte, obraťte se na nás, rádi vám poskytneme potřebné informace. 

 

Jaký zvolit důvod odečtu?  

Při zadávání na portálu Moje MND se vám zobrazí nabídka jednotlivých typů odečtu.