Menu

800 400 500

Moje MND

Jak jednoduše na samoodečet plynu?

Samoodečet z vašeho plynoměru je jednoduchý způsob, jak mít svou spotřebu pod kontrolou. Získáte tak aktuální přehled o tom, kolik energie spotřebováváte, a to vám pomůže efektivněji spravovat své výdaje. Samoodečty jsou rovněž užitečné při změně cen nebo ceníku během zúčtovacího období, což vám umožní přesněji rozdělit náklady podle příslušných cen. 

 

Jak můžete provést samoodečet? 

  1. Jednoduše online prostřednictvím našeho zákaznického portálu Moje MND

Zadání samoodečtu plynu v Moje MND

Doporučujeme zadávání samoodečtů přes portál, je rychlejší a o stavu jeho zpracování máte lepší přehled. 
  1. Samoodečty můžete také zaslat na e-mail odecet@mnd.cz nebo nahlásit na bezplatné zákaznické lince 800 400 500 (každý den od 8 do 20 hod), případně osobně v zákaznickém centruv Praze nebo Hodoníně.  

Jaké údaje budete k zadání samoodečtu potřebovat?  

  • Stav plynoměru (bez číslic za desetinnou čárkou a bez případných nul na začátku). 

  • Číslo plynoměru – zadáváte pouze poprvé nebo po výměně měřidla.  

  • EIC a číslo smlouvy – je potřeba pouze pokud zadáváte samoodečet e-mailem (údaje naleznete v portálu Moje MND v záložce Odběrná místa v části Smlouva a ceník a dále také ve smlouvě nebo vyúčtování). 

Pozn.: V případě výměny plynoměru není možné na portálu Moje MND zadat jeho nové číslo. To se vám zobrazí automaticky až po vyúčtování odběrného místa. Před vystavením vyúčtování je potřeba nové číslo měřidla nejprve nahlásit na naši zákaznickou linku.

 

Plynoměr  

Příklad plynoměru s rozmístěním potřebných údajů k zadávání samoodečtů 

 

Údaje z plynoměru pro samoodečet  

Jaký zvolit důvod odečtu?  

Při zadávání na portálu Moje MND se vám zobrazí nabídka jednotlivých typů odečtu.  

Navigace pro samoodečet plynu 

  • Mimořádné vyúčtování – v případě, že žádáte o mimořádné vyúčtování dodávky energií do vašeho odběrného místa (např. z důvodu stěhování nebo změny nájemníků). 

  • Zahájení/ukončení odběru – použijte při zadávání samoodečtu při zahájení nebo ukončení dodávky energií od nás.  

  • Průběžný stav do vyúčtování (max. 11x ročně) - odečet bude po akceptaci provozovatelem distribuční soustavy (PDS) evidován v řádném ročním vyúčtování. Tento typ odečtu použijte, požadujete-li při změně ceny správně zohledněnou spotřebu. (Pozn.: Věnujte prosím pozornost vloženému samoodečtu. V případě, že uvedete chybný odečet, který PDS následně schválí, není již později možné tento stav opravit a ve vyúčtování vám může být zohledněna jiná než skutečná spotřeba!) 

  • Budík – přístupná volba pouze v portálu Moje MND, poskytne vám přehled nejen o spotřebě, ale také o optimálním nastavení vašich zálohových plateb. Odečet nebude zaznamenán v řádném ročním vyúčtování.  

Pozn.: Pokud jste stav měřidla hlásili přímo PDS, není potřeba samoodečet hlásit i nám. Od PDS jej automaticky obdržíme a zohledníme (např. při ukončení odběru od původního dodavatele).  

 

Jaké stavy mohou být na portále Moje MND zobrazeny?  

Po zadání na portálu Moje MND se u samoodečtu zobrazí jeho stav.  

Přehled o odečtech 

  • Vyfakturovaný – odečet zohledněný v již vystaveném vyúčtování. 

  • Čeká na fakturaci – odečet zohledníme v následujícím vyúčtování. 

  • Evidenční – odečet pouze pro vaši evidenci, který nebude zohledněn ve vyúčtování (při zadání samoodečtu s volbou Budík). 

  • Zamítnuto – samoodečet zaslaný provozovateli distribuční soustavy, který jím byl ale zamítnut (např. stav odečtu je nižší než poslední odečet evidovaný u PDS, odečet je neúměrný spotřebě, odečet v daném období provedl přímo PDS). 

  • Nevalidní odečet – chybný odečet převedený z dřívější verze portálu Moje MND (ponechán pouze pro vaši evidenci). 


Související pojmy: 

Provozovatel distribuční soustavy (PDS neboli distributor) – více informací Hlášení poruch / Distributor (mnd.cz) 


Články s podobnou tématikou

Pomohl vám tento článek?

Napište nám prosím, pokud vám nějaká informace v článku chybí. Na základě vašeho podnětu můžeme pomoci dalším zákazníkům.

Svoje konkrétní dotazy k našim produktům a službám však prosím pište na mnd@mnd.cz nebo volejte 800 400 500. Vašemu požadavku se tak můžeme věnovat dříve.

Děkujeme za vaši odpověď



Nenašli jste odpověď?

Pokud jste nenašli odpověď na svůj dotaz, neváhejte nás kontaktovat.
Volejte zdarma 800 400 500 nebo pište na adresu mnd@mnd.cz.